Praca w konsultingu

Praca w konsultingu

konsultant

Skrajne opinie o pracy w konsultingu czy telesprzedaży nie zmieniają faktu, że w żadnym większym ośrodku województwa mazowieckiego, nie wspominając już o samej Warszawie konsultanci telefoniczni nie mogą narzekać na brak zatrudnienia. Konkurencyjność każdej firmy, niezależnie od branży w jakiej działa, zależy w dużej mierze właśnie od profesjonalnej obsługi klienta, dlatego  nie dość, że liczba ofert dla konsultantów telefonicznych rośnie z roku na rok, to stają się one coraz bardziej interesujące.

Praca w konsultingu wcale nie musi być złem koniecznym. Może to być nowy, ciekawy etap na drodze do zawodowej kariery, szansa na zdobycie nowych doświadczeń, umiejętności. Nieprawdą jest więc, że do pracy w charakterze konsultanta telefonicznego przyjmowane są wyłącznie osoby świadome już swoich predyspozycji (komunikatywność, dobra dykcja, miły głos, wyjątkowa odporność na stres) i doskonale obeznane już z tajnikami tego zawodu. W czasie obowiązkowych szkoleń przygotowawczych można nauczyć się wszystkiego, odkryć w sobie zdolności komunikacyjne, poznać techniki negocjacyjne i sprzedażowe i po pozytywnie zdanym egzaminie, wykorzystać je w pracy z klientami.

Praca konsultanta telefonicznego nie należy do najbardziej prestiżowych (sami rekruterzy traktują ją z łatwo zauważalnym lekceważeniem), ale paradoksalnie, cieszy się dużą popularnością. Z ofert pracy w konsultingu chętnie korzystają zarówno ludzie młodzi, studenci, dla których jest to doskonały sposób na dorobienie do niewielkiego stypendium, możliwość zapoznania się z regułami rządzącymi rynkiem pracy, szansą na zaistnienie na nim. Zdobyte przez lata wiedzę i doświadczenie wykorzystują w konsultingu ludzie po pięćdziesiątce. Jedni pracodawcy rezygnują z nich inni, przyjmują z otwartymi ramionami. Inwestują w nich. Wiedzą, że są to pracownicy wartościowi. Z takimi właśnie klienci rozmawiają najchętniej.

Z uwagi na konieczność nawiązywania i utrzymywania kontaktów z klientami, przekonywania ich do oferowanych towarów i usług, praca konsultanta telefonicznego nie jest łatwa. Nie wymaga na ogół specjalistycznego wykształcenia ani kilkuletniego doświadczenia w sprzedaży (wyjątkiem są duże zagraniczne firmy, w których wymagania wobec ewentualnych pracowników są już bardzo konkretne). Jest to prawdopodobnie główny powód, dla którego konsultanci telefoniczni zarabiają stosunkowo niewiele. Najwięcej oczywiście w Warszawie, bo to właśnie tutaj mają swoje siedziby duże firmy i to one oferują konsultantom najlepsze warunki (wyższa niż gdzie indziej stawka podstawowa, wyższe premie za terminowo wykonane plany sprzedażowe).

Pomimo ogromnego zaangażowania i energii, jakie w swoją pracę musi włożyć konsultant telefoniczny, generalnie jest to zajęcie monotonne i dość jednostajne. Dla wytrwałych może to być jednak świetna szansa na zdobycie tak ważnego na rynku pracy doświadczenia zawodowego i rozpoczęcie interesującej kariery zawodowej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *