Umieć sprzedać to sztuka

Umieć sprzedać to sztuka

Handel

Przedstawiciel handlowy to kolejna z tych profesji, które do niedawna jeszcze uważane były za pozbawione perspektyw. Tymczasem, zawód ten ewoluuje i chyba żadna postępująca automatyzacja nie jest w stanie mu zagrozić. Komputer nie zastąpi przecież rozmowy z klientem, nie przekona go do oferowanego produktu czy usługi. Zrobi to przedstawiciel handlowy, który dzisiaj chyba już nikomu nie kojarzy się z domokrążcą czy naciągaczem. Współczesny przedstawiciel handlowy jest specjalistą odpowiedzialnym za kondycję firmy, przedsiębiorstwa, które reprezentuje, to znaczy, których produkty lub usługi sprzedaje. I nie ma w tym żadnej przesady, bo chociaż managerowie starają się umniejszyć udział przedstawicieli handlowych w tworzeniu pozycji finansowej firmy przyznać trzeba, że to właśnie oni, realizując opracowane przez „górę” plany sprzedażowe wykonują dla firmy czarną robotę. Szukają klientów, odpowiadają za długotrwałe i pozytywne relacje z nimi, przekonują do oferowanych towarów, usług i w końcu, dobrze je sprzedają. Wszystko wydaje się proste do momentu, kiedy przedstawiciel handlowy nie stanie oko w oko z odbiorcą, konsumentem, który wcale może nie mieć ochoty skorzystać z jego oferty. Powodzenie przedsięwzięcia zależy więc od doświadczenia handlowca, znajomości technik sprzedażowych, negocjacyjnych i przede wszystkim, zdolności wzbudzania zaufania w odbiorcy. Umiejętności miękkie odgrywają w tym zawodzie chyba najistotniejsza rolę. W zasadniczy sposób wpływają na wysokość wynagrodzenia. Od tego, ilu klientów pozyska handlowiec zależy jego prowizja.

    W Warszawie i poza nią co chwila powstają nowe firmy, zagraniczne koncerny otwierają swoje siedziby. Wszyscy coś produkują, tworzą i chcą sprzedawać. Mazowieccy przedstawiciele handlowi mają więc naprawdę w czym wybierać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *