Główny specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Permanentna obsługa klientów zewnętrznych.
- Zagrożenie korupcją.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).
Zakres zadań
- Opracowuje projekty legislacyjne w obszarze przeciwdziałania przemocy domowej, ocenia funkcjonowanie obowiązujących przepisów, proponuje nowe rozwiązania prawne, sposoby realizacji zadań i inicjatywy, a także opiniuje projekty aktów prawnych lub założeń do projektów aktów prawnych w zakresie w/w tematyki.
- Monitoruje realizację przez właściwe podmioty zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej i Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.
- Wdraża Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na kolejne perspektywy czasowe, w tym między innymi realizuje zadania właściwe dla Ministra Rodziny i Polityki Społecznej w ramach Programu, organizuje konferencje, przygotowuje materiały itp.
- Przygotowuje i opracowuje materiały na posiedzenia komisji parlamentarnych, zespołów międzyresortowych, a także na konferencje i narady organizowane przez instytucje centralne i samorządowe z udziałem przedstawicieli resortu w obszarze przeciwdziałania przemocy domowej.
- Sporządza raporty i analizy na potrzeby instytucji UE oraz organów międzynarodowych, bierze udział w delegacjach zagranicznych i podejmowaniu delegacji zagranicznych w Ministerstwie, przygotowuje wkład do Stanowisk RP odnośnie do dokumentów międzynarodowych.
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na pisma obywateli, jednostek samorządu terytorialnego, Policji, interpelacje i wystąpienia posłów i senatorów, korespondencję Rzecznika Praw Obywatelskich, Rzecznika Praw Dziecka, fundacji oraz innych podmiotów działających na rzecz przeciwdziałania przemocy domowej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie (w szczególności w jednostkach samorządu terytorialnego, kancelariach prawnych, organizacjach pozarządowych, organizacjach międzynarodowych)
- Bardzo dobra znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- Znajomość ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej
- Znajomość rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 września 2011 r. w sprawie procedury „Niebieskie Karty” oraz wzorów formularzy „Niebieska Karta”
- Znajomość rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 20 czerwca 2023 r. w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla osób doznających przemocy domowej oraz wymagań kwalifikacyjnych wobec osób zatrudnionych w tych ośrodkach (Dz.U. 2023 poz. 1158)
- Znajomość rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 20 czerwca 2023 r. w sprawie programów korekcyjno-edukacyjnych dla osób stosujących przemoc domową (Dz.U. 2023 poz. 1163)
- Znajomość rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 22 czerwca 2023 r. w sprawie programów psychologiczno-terapeutycznych dla osób stosujących przemoc domową oraz wymagań kwalifikacyjnych wobec osób prowadzących te programy (Dz.U. 2023 poz. 1166)
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
Podobne ogłoszenia:
Specjalista w Dziale ds. Środków Bojowych, OPBMR i Odpadów
Departament Gospodarki Mieniem Ruchomym Biuro Prezesa AMW w Warszawie Oferujemy: ruchomy czas pracy: start od 7.00 do 9.00, stabilne zatrudnienie – umowa o pracę, możliwość udziału w kursach i szkoleniach, w tym dofinansowanie do studiów, pakiet świadczeń...
2023-10-23
Firma: Agencja Mienia Wojskowego w Warszawie
Lokalizacja: Warszawa, ul. Nowowiejska 26A
Więcej informacjiSpecjalista / Specjalistka ds. Edukacji
Dział Edukacji Jeśli jesteś osobą komunikatywną, chcesz tworzyć i realizować ciekawe projekty edukacyjne, lubisz pracować z ludźmi i nie boisz się wyzwań to nasza oferta jest właśnie dla Ciebie! Zakres obowiązków: rozwój programów dla publiczności...
2023-10-20
Firma: MUZEUM WARSZAWY
Lokalizacja: Warszawa
Więcej informacjiStarszy specjalista
Warunki pracy praca biurowa, praca w siedzibie Urzędu, praca na I piętrze, praca w terenie, permanentna obsługa klientów zewnętrznych, wystąpienia publiczne, praca związana z obsługą klienta, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, bariery...
2023-10-20
Firma: Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
Lokalizacja: Warszawa
Więcej informacji