Główny specjalista

Urząd Statystyczny w Warszawie
Dyrektor poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 128619

Warunki pracy


  • Praca biurowa.
  • Użytkowanie sprzętu biurowego.
  • Praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie.

  • Budynek Urzędu Statystycznego ma 6 kondygnacji. W budynku znajdują się 2 windy z automatycznie rozsuwanymi drzwiami, które nie są wyposażone w system informacji głosowej. Ciągi komunikacyjne na każdej kondygnacji budynku pozbawione są progów i mają szerokości dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. 


    Do budynku prowadzą 2 wejścia, znajdujące się od strony ulicy 1 Sierpnia.


    Wejście główne, którym można się dostać do sali obsługi klienta REGON-u i Informatorium danych statystycznych, znajduje się na wprost furtki. Prowadzi do niego chodnik, który jest przecięty wewnętrzną drogą dojazdową na parking Urzędu. W miejscach przecięcia się drogi z chodnikiem zainstalowane zostały obniżone krawężniki. Wejście do budynku pozbawione jest schodów i wyposażone w 2 pary automatycznych drzwi wejściowych, usytuowanych jedne za drugimi, które reagując na ruch otwierają się wahadłowo.


    Tuż za wejściem, na parterze, po prawej stronie holu głównego znajduje się Recepcja Urzędu. Po lewej stronie, naprzeciwko Recepcji znajdują się fotele i stoliki dla interesantów i osób odwiedzających Urząd.


    Sala obsługi klienta usytuowana jest na wprost wejścia głównego. Przejście do sali pozbawione jest barier architektonicznych: brak schodów, a szerokie drzwi przesuwne, wyposażone w czujniki ruchu otwierają się automatycznie. Sala jest wyposażona w obniżone blaty, ułatwiające komunikację z osobami poruszającym się na wózkach inwalidzkich oraz jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ruchowymi.


    Pozostałe pomieszczenia Urzędu, takie jak: Kancelaria, sale konferencyjne, Sekretariat, Wydział Kadr i Szkolenia oraz inne komórki Urzędu, znajdujące się na wyższych kondygnacjach budynku, są dostępne po pokonaniu schodów prowadzących do windy (brak platformy) lub z wykorzystaniem drugiego, opisanego poniżej, alternatywnego wejścia do budynku.


    Drugie wejście wyposażone jest w podjazd dla wózków i 2 pary drzwi otwieranych ręcznie, usytuowanych jedne za drugimi. Tuż za drzwiami, po prawej stronie holu znajduje się winda, umożliwiająca dostęp do wyższych kondygnacji budynku. Dźwig osobowy wyposażony jest w automatyczne drzwi przesuwne i mieści się w nim wózek inwalidzki, ale nie posiada systemu informacji głosowej.  


    Tuż za windą, po prawej stronie znajduje się Kancelaria Urzędu, która na co dzień jest głównym użytkownikiem drugiego wejścia.


    Dla osób ze szczególnymi potrzebami, chcących dostać się np. do: Kancelarii, Sekretariatu Urzędu, Wydziału Kadr i Szkolenia lub sali konferencyjnej na spotkanie organizowane przez Polskie Towarzystwo Statystyczne oraz dla osób ze szczególnymi potrzebami, biorącymi udział w rekrutacji do pracy w Urzędzie, istnieje możliwość udostępnienia drugiego wejścia - w ramach dostępu alternatywnego. Taką potrzebę należę zgłosić pracownikowi recepcji po przybyciu do Urzędu.


    Na każdym piętrze budynku, znajdują się drzwi prowadzące do pokoi poszczególnych komórek Urzędu, które otwierają się ręcznie. Wyposażone są one w klamki lub dotykowe panele numeryczne, z których korzystają tylko pracownicy Urzędu. Osoby wizytujące wyższe kondygnacje budynku, mogą poruszać się po Urzędzie wyłącznie w asyście pracownika wizytowanej komórki.


    Na terenie budynku znajdują się 2 toalety dla osób niepełnosprawnych:


    Pierwsza - przy wejściu głównym - na sali obsługi klienta, w bocznym korytarzu po prawej stronie - tuż za drzwiami automatycznie rozsuwanymi.


    Druga - przy wejściu drugim - tuż za drugimi drzwiami wejściowymi – po lewej stronie korytarza.


    Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Szlabany zamontowane na wjeździe i wyjeździe z terenu jednostki, posiadają system informacji głosowej, uwzględniający potrzeby osób słabosłyszących.


    Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.


    W Urzędzie nie ma pętli indukcyjnych.


    W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.



Zakres zadań

  • Przygotowuje projekt planu kontroli wewnętrznych oraz prowadzi sprawozdawczość
  • Koordynuje pozyskiwanie danych i przygotowuje raporty w zakresie analizy ryzyka
  • Prowadzi sprawy związane z rozpatrywaniem skarg i wniosków
  • Koordynuje sprawy z zakresu działalności sygnalistów
  • Uczestniczy w kontrolach wewnętrznych
  • Prowadzi obsługę administracyjną Komisji Dyscyplinarnej Urzędu

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w administracji lub planowania i realizacji kontroli wewnętrznych, lub rozpatrywania skarg, wniosków i petycji lub przygotowywania i raportowania analizy ryzyka w jednostce.
  • Znajomość ustawy o statystyce publicznej
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość ustawy o kontroli w administracji rządowej
  • Znajomość ustawy o petycjach
  • Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego z zakresu procedury administracyjnej związanej z wydawaniem decyzji oraz przyjmowania skarg i wniosków
  • Wiedza z zakresu działalności sygnalistów i przeciwdziałania korupcji oraz umiejętność prowadzenia analizy ryzyka
  • Umiejetność obsługi komputera (MS Office, MS Excel – poziom średniozaawansowany)
  • Wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Kreatywność
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Myślenie analityczne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Umiejetność programowania w Visual Basic for Applications w stopniu podstawowym.

Podobne ogłoszenia:

Specjalista w Dziale ds. Środków Bojowych, OPBMR i Odpadów

Departament Gospodarki Mieniem Ruchomym Biuro Prezesa AMW w Warszawie Oferujemy: ruchomy czas pracy: start od 7.00 do 9.00, stabilne zatrudnienie – umowa o pracę, możliwość udziału w kursach i szkoleniach, w tym dofinansowanie do studiów, pakiet świadczeń...

2023-10-23

Firma: Agencja Mienia Wojskowego w Warszawie

Lokalizacja: Warszawa, ul. Nowowiejska 26A

Więcej informacji

Specjalista / Specjalistka ds. Edukacji

Dział Edukacji Jeśli jesteś osobą komunikatywną, chcesz tworzyć i realizować ciekawe projekty edukacyjne, lubisz pracować z ludźmi i nie boisz się wyzwań to nasza oferta jest właśnie dla Ciebie! Zakres obowiązków: rozwój programów dla publiczności...

2023-10-20

Firma: MUZEUM WARSZAWY

Lokalizacja: Warszawa

Więcej informacji

Starszy specjalista

Warunki pracy praca biurowa, praca w siedzibie Urzędu, praca na I piętrze, praca w terenie, permanentna obsługa klientów zewnętrznych, wystąpienia publiczne, praca związana z obsługą klienta, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, bariery...

2023-10-20

Firma: Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie

Lokalizacja: Warszawa

Więcej informacji