Główny specjalista

Główny Urząd Miar w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 128767

Warunki pracy

Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych. Czas pracy przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu. Praca w terenie, krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.


W budynku znajduje się winda, są także łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Zakres zadań

  • Przygotowuje okresowe sprawozdania i wnioski w zakresie prawidłowości wykonywania przez terenowe organy administracji miar i administracji probierczej, zadań należących do ich zakresu działania.
  • Prowadzi analizy materiałów pokontrolnych i opracowuje generalne wnioski.
  • Przygotowuje zawiadomienia o ujawnionych naruszeniach dyscypliny finansów publicznych w zakresie nadzoru sprawowanego przez Prezesa GUM nad okręgowymi urzędami miar i okręgowymi urzędami probierczymi.
  • Przygotowuje analizy w programie MS Excel, raporty okresowe z zakresu działania jednostek nadzorowanych oraz plany zadań inwestycyjnych.
  • Przygotowuje i przeprowadza, zgodnie z zatwierdzonym planem, kontrole jednostek nadzorowanych przez Prezesa Urzędu oraz kontrole doraźne w zakresie określonym odrębnymi przepisami.
  • Koordynuje kontrole zewnętrzne przeprowadzane w Głównym Urzędzie Miar przez Najwyższą Izbę Kontroli i inne organy kontroli.
  • Przygotowuje, na podstawie wniosków pokontrolnych, informacje nt. obszarów działalności jednostek nadzorowanych narażonych na ryzyka.
  • Realizuje zadania w zakresie sprawowania przez Prezesa Głównego Urzędu Miar nadzoru nad jednostkami podległymi w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności i racjonalności ich działania. Przeprowadza okresowe analizy z zakresu wymienionego w art. 175 ustawy o finansach publicznych m.in. dokonywanych wydatków przy wykorzystaniu służbowych kart płatniczych i ustalonych zasad użytkowania tych kart.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
  • Znajomość ustawy: o kontroli w administracji rządowej, kodeksu postępowania administracyjnego, o rachunkowości wraz z aktami wykonawczymi, o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi, o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych
  • Wiedza w zakresie analizy danych i raportowania
  • Umiejętność: komunikacji, argumentacji, współpracy, organizacji pracy, zorientowanie na osiąganie celów, rozwiązywania problemów, pracy pod presją czasu i w sytuacjach stresujących
  • Umiejętność analitycznego myślenia
  • Umiejętność obsługi pakietu MS Office
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie z zakresu przeprowadzania kontroli przez organy administracji publicznej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • Znajomość ustawy Prawo o miarach oraz aktów wykonawczych
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość ustawy Prawo probiercze oraz aktów wykonawczych
  • Umiejętność wykorzystywania narzędzi komputerowych dotyczących zbierania i gromadzenia informacji, przetwarzania danych i raportowania
  • Znajomość systemu QUORUM
  • Znajomości ustawy prawo zamówień publicznych

Podobne ogłoszenia:

Specjalista w Dziale ds. Środków Bojowych, OPBMR i Odpadów

Departament Gospodarki Mieniem Ruchomym Biuro Prezesa AMW w Warszawie Oferujemy: ruchomy czas pracy: start od 7.00 do 9.00, stabilne zatrudnienie – umowa o pracę, możliwość udziału w kursach i szkoleniach, w tym dofinansowanie do studiów, pakiet świadczeń...

2023-10-23

Firma: Agencja Mienia Wojskowego w Warszawie

Lokalizacja: Warszawa, ul. Nowowiejska 26A

Więcej informacji

Specjalista / Specjalistka ds. Edukacji

Dział Edukacji Jeśli jesteś osobą komunikatywną, chcesz tworzyć i realizować ciekawe projekty edukacyjne, lubisz pracować z ludźmi i nie boisz się wyzwań to nasza oferta jest właśnie dla Ciebie! Zakres obowiązków: rozwój programów dla publiczności...

2023-10-20

Firma: MUZEUM WARSZAWY

Lokalizacja: Warszawa

Więcej informacji

Starszy specjalista

Warunki pracy praca biurowa, praca w siedzibie Urzędu, praca na I piętrze, praca w terenie, permanentna obsługa klientów zewnętrznych, wystąpienia publiczne, praca związana z obsługą klienta, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin, bariery...

2023-10-20

Firma: Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie

Lokalizacja: Warszawa

Więcej informacji