Główny specjalista
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań.
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin
na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku wiąże się z częstym rezprezentowaniem urzędu na zewnątrz, nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżury).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska opisane jest pod adresem https://www.gov.pl/web/premier/Informacja-o-dostepnosci-KPRM-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami
Zakres zadań
- Monitoruje i przeprowadza kompleksową obsługę płacową pracowników wyznaczonych komórek organizacyjnych oraz umów na zasadach praktyki absolwenckiej, nalicza wynagrodzenia, sporządza listy płac w systemie płacowym, realizuje przelewy z systemu płacowego do systemu bankowości elektronicznej NBP dotyczące wynagrodzeń, świadczeń oraz potrąceń z zakresu prowadzonych zagadnień
- Przygotowuje dane z zakresu wynagrodzeń do sprawozdań GUS
- Analizuje i kompleksowo rozlicza absencję chorobową pracowników wyznaczonych komórek organizacyjnych – kompletuje i kontroluje dokumentację stanowiącą podstawę ustalania uprawnień do wynagrodzeń i zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich, wypadkowych i świadczeń rehabilitacyjnych, ustalając stawkę dzienną i obliczając należności z tytułu chorób i opieki nad członkami rodzin
- Prowadzi stały monitoring długotrwałych absencji w zakresie wyznaczonych komórek organizacyjnych
- Sporządza rozliczanie list płac: wprowadza dane do różnych ewidencji źródłowych w systemie kadrowo–płacowym, niezbędnych do prawidłowego rozliczenia list płac; analizuje poprawność naliczenia list płac z uwzględnieniem klasyfikacji budżetowej i budżetu zadaniowego oraz uzgadnia ewentualne rozbieżności
- Współuczestniczy w rozliczaniu rezerw celowych w zakresie płac, dotyczących wynagrodzeń osobowych oraz współuczestniczy w sporządzaniu sprawozdań w zakresie wynagrodzeń
- Sporządza zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (druk ZUS Rp-7) do celów emerytalnych oraz weryfikuje z kadrami poprawność okresów nieskładkowych
- Obsługuje program PŁATNIK w czasie nieobecności pracownika wykonującego to zadanie
- Współuczestniczy w kompleksowej obsłudze pracowników Kancelarii w zakresie Pracowniczych Planów Kapitałowych, tj. wprowadza do systemu płacowego pracowników, którzy zadeklarowali uczestnictwo w PPK, analizuje wysokości naliczonych składek PPK, przekazuje przelewy, wyrejestrowuje pracowników, którzy zrezygnowali z uczestnictwa z PPK
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Powyżej 5 lat doświadczenia zawodowego w zakresie kompleksowej obsługi wynagrodzeń
- Przeszkolenie w zakresie problematyki wynagrodzeń
- Wiedza z zakresu: prawa wynagrodzeń dotyczących członków korpusu służby cywilnej; ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, podatku dochodowego od osób fizycznych dotyczących komisji, rad zespołów obsługiwanych przez KPRM; funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
- Umiejętności w zakresie: obsługi programów specjalistycznych płacowo-kadrowych; programu Płatnik; bankowości elektronicznej; obsługi komputera i aplikacji biurowych (Ms Office: Word, Excel)
- Kompetencje miękkie: rzetelność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja, myślenie analityczne, kreatywność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w zakresie rozliczania płac
- Przeszkolenie z obsługi komputera w zakresie systemu płacowego
- Przeszkolenie z zakresu funkcjonowania PPK
- Wiedza z zakresu: wynagrodzeń dotyczących różnych grup pracowniczych, tj. osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, pracowników urzędów państwowych zatrudnionych w gabinetach politycznych oraz doradców, pracowników nieobjętych mnożnikowym systemem wynagrodzeń, żołnierzy i funkcjonariuszy; sprawozdawczości budżetowej i GUS; rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami oraz umów cywilno-prawnych
Podobne ogłoszenia:
Starszy specjalista
Warunki pracy Biuro Administracyjne mieści się Warszawie przy ul. Miodowej 15; winda znajduje się w budynku „B”; budynek jest częściowo dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich; w budynku „B” i „C”...
2023-10-17
Firma: Ministerstwo Zdrowia w Warszawie
Lokalizacja: Warszawa
Więcej informacjiAnalityk HR / Specjalista / Specjalistka kontrolingu płacowego
Twój zakres zadań zbudowanie procesów kontrolingowych w obszarze płac; zdefiniowanie, a następnie przygotowanie zestawu cyklicznych raportów zarządczych/finansowych na potrzeby kontrolingu, kluczowych managerów i Właściciela sporządzanie cyklicznych...
2023-10-02
Firma: Climatic Sp. z o.o. Sp. k.
Lokalizacja: Reguły, k. Warszawy
Więcej informacji